Update

7 december 2016

Dag allemaal,

Welkom bij een nieuwe blog. De afgelopen dagen hadden we amper stroom alleen s ’avond. Dus het weekend was niet leuk, omdat we erg afhankelijk zijn van stroom. Wij hebben allebei onze haren opnieuw gedaan. Het beste nieuws is dat het internet weer gedeblokkeerd is. We kunnen het nog niet voor social media gebruiken, maar alleen voor WhatsApp.

Het nieuwe management is twee weken geleden gepresenteerd. Ze beginnen deze week met werken. Voor ons is het best lastig, want onze supervisor heeft ook een nieuw positie gekregen en hij heeft het daar erg druk mee. We proberen positief te blijven en er het beste van te maken. Vorige week maandag hadden we een heel interessant gesprek met een incubator. We hadden afgesproken in een heel mooi hotel. We hadden het idee dat we weer terug waren in Nederland. Helaas was er op de terug weg heel veel verkeer. We denken niet dat we er ooit gewend aan zullen raken.

Vorige week zaterdag had Christi haren opnieuw laten doen. En Mary afgelopen vrijdag. Toen Mary’s haren los werden gemaakt was bang dat haar eigen haar korter was geworden. Gelukkig wist Christi haar gerust te stellen en toen haar geföhnd was zag ze dat haar haren weer langer zijn geworden.

Zoals we het in de introductie hebben vermeld hadden we afgelopen week een schaarste aan faciliteiten. De stroom kwam en ging weer weg. Het was zo vervelend we konden niet gewoon werken. In het weekend was het ergst. Toen hadden we overdag geen stroom. Christi ging boeken lezen en Mary ging in het internet café zitten om stroom en internet te tappen. Toen zondag avond de stroom er weer op zat was het internet ook weer gedeblokkeerd. Voor twee maanden was er geen mobile data beschikbaar. Afgelopen zaterdag ochtend was een familie lid van Mary bij ons op bezoek geweest dat was gezellig.

We hebben wel een beetje heimwee naar Nederland wat de december maand betreft. Kerst wordt hier op 7 januari gevierd en oud en nieuw was in afgelopen september. Dus wij vieren het dit jaar niet. We halen dat in wanneer we terug zijn.

Dit was een korte update, omdat we niet zoveel meegemaakt hebben afgelopen dagen

Tot de volgende blog,
Groetjes Christi en Mary

----------------------------------English------------------------------------------------------------------
Hello everyone,

Welcome to a new blog. We barely had electricity the past few days, only at night. Therefore we did not have a good weekend, because we are very dependent on the electricity. We have both braided our hair this week. The best thing about this entire week……. is that the government has unblocked the internet!! We can’t use it for social media yet, only WhatsApp, but anything is better than nothing.

The new management at Hope University has been presented two weeks ago. They will start working this week. This makes working on our assignment difficult as our supervisor has been given a new position as well, so he is very busy with other things at the moment. We are trying to stay positive and make the best of it. On Monday last week we had an appointment with an incubator at a very nice hotel, which was very interesting. We have been given good tips and advice on how Hope University can open their own start-up-centres. Unfortunately, there was a lot of traffic on our way back to our apartment. We don’t think we will ever get used to it.

Last week Christi had braided her hair at a Kenyan Lady who also has a shop we often go to. She often goes back home to Kenya to shop for many products which she will then sell in Addis Ababa. Mary has also braided her hair again on Friday. When Mary’s previous braids were being taken out, she was scared that her hair was a lot shorter. Fortunately Christi was able to reassure her that that was not the case. When her hair was getting blow-dried, she noticed that her hair has gotten longer.

As we already mentioned, there were a lot of power-cuts these last few days. The electricity came and went. It was so annoying that we weren’t able to work a lot or warm up our food. The weekend was the worst, as we didn’t have electricity in the morning. Christi read her books and Mary went to the internet café. On Sunday night we finally had electricity again and we found out that the internet was unblocked after two months of not having mobile data. A family member of Mary came to our apartment on Saturday morning, which was fun.

When it comes to the December holidays we are both suffering from homesickness, especially Christi. Here in Ethiopia, Christmas will be celebrated on January 7th and New Years eve was celebrated in September. For this reason, we won’t be celebrating the holidays this year.

This was a short update, as we haven’t done nor experienced a lot these days.